Sponsorer

Ønsker man å bidra økonomisk til at seilasen kan gjennomføres, må man bli sponsor. Det forutsetter en gjensidig avtale med forpliktelser fra begge parter. En forretningsavtale der innskutte midler forventes å gi avkastning i form av markedsføring eller andre avtalte ytelser. Isteden for uttrykket å gi, kaller vi det å investere. Med risiko for fortjeneste, men også med risiko for det motsatte.

På sett og vis vil naturligvis også sponsorene opptre som filantroper i denne forbindelse. Deres investeringer muliggjør jo i neste omgang at seilasen kan gjennomføres. Noe som er en forutsetning for at givernes bidrag blir utløst.

Her følger våre sponsorer så lang:

image

 

Eieren av Maxbo, Carl Otto Løvenskiold, har lenge vært en av GDCS’ viktigste støttespillere. Som en betydelig  sponsor av utstyr til seilasen, opprettholder han denne rollen på en kreativ måte. Skippern er stolt av å kunne seile med Maxbo-logoen i seilet. Særlig slagordet «Klart du kan!», passer til alle fasetter av prosjektet: innsamlingen, seilasen og som en oppmuntring til Sør-Afrikas ungdom! Stor takk!

 

image001

Moelven Limtre AS har bidratt med laminert masteemne i furu. Dimensjon 30x30x1650cm. Selve pålen i prosjektet, bokstavlig talt! Uten Moelven Limtre AS ville prosjektet hengt i en tynn tråd da det ble oppdaget både råte og annen ulumskhet ved den gamle OL-masta på Leviata. Tusen takk!

 

602007_10151549586859679_1964201963_n

Seatronic Båtutstyr bidrar med gode rabatter, servicevennlige medarbeidere, rådgivning og eksponering av prosjektet på nett. Dette er et prosjekt vi gjerne adopterer, er et uttrykk som ble brukt i et av våre første møter med Seatronic. Det er et uttrykk vi setter veldig pris på!

 

 

Gresvig logo

Konsernet Gresvig AS sørger for at skipperen er tørr, varm og trygg underveis. Gjennom Norheim og Regatta sørger Grevig for at det beste av varme klær, flytebekledning og redningsvester finnes ombord. Det er godt å vite når Leviata nærmer seg «The roaring forties and the screaming fifties» i Sydishavet!

 

3657_469e           387427_191409690950239_1226121422_n

 

Hva er en seilbåt uten seil? Leviatas seilgarderobe var ikke tess for en jordomseiling. Gjennom Mette Bråthe som driver Sybra Sail, har jeg fått nytt storseil, toppseil, fokk, 2 klyvere og en lettvindsgennaker til en fantastisk pris fra Lee Sails i Hong Kong. Har en mistanke om at hun også må ha bearbeidet sine kontakter der slik at de også har presset prisen for et godt formål. Prosjektet begynner å bli internasjonalt… Takk til alltid blide Mette!

 

logo              Lee sails

 

default-logo

Med tanke på mulighetene for svikt i slanger og hydraulikk ombord i Leviata, er det meste av slanger skiftet. For å slippe unødvendig lufting og oljesøl ved reperasjon av hydraulisk utstyr ombord, er det montert tette hurtigkoblinger på strategiske punkter i systemene. Her har TESS vært til uvurderlig hjelp. Både ved sin spisskompetanse og sine «gode» priser. Takk til de alltid blide og engasjerte gutta på TESS i Ski!

 

toppbilde

 

En mast må jo være rund. Det tok Aanesland Fabrikker AS seg av. Masteemnet fra Moelven Limtre ble dreid til en rabattert pris. Dessuten fikk vi disponere fabrikkhallen fritt to lange helger for lakkering og tilpassing av diverse masteremedier. I begynnelsen av mai gikk Leviata til Lillesand og Aanesland spanderte kranløftet for å få masta ombord. Den står som en påle!

 

Uten mat og drikke… Ringnes AS er dessverre for seriøse til å sponse øl slik det ble gjort i gamle dager. Men kildevann fra Imsdal er jo både sunnere og mer fornuftig på sjøen. Så takk for det!

544126_10150693429653749_1663362783_n

 

Tine er ikke så opptatt av å bli markedsført med logo, men ser gjerne at skipperen er påført melkebart i en eller annen sammenheng i løpet av prosjektet. Skulle bare mangle med 80 liter langtidsholdbar melk ombord. Det blir det både gode frokoster og melkebarter av! Takk til Tine Melk!

IMG_0328

 

Norsk Maritimt Museum stilte sentralhallen på museet til gratis disposisjon 4. februar 2015. Da ble prosjektet presentert i sin fulle bredde inkludert bakgrunnshistorien med byggingen av Leviata og dens tur rundt Svalbard i 2003. Imøtekommenheten fra de ansatte og særlig Eyvind Bagle var upåklagelig! På dette museet skjønner man tydligvis verdien av å legge til rette for maritimt relaterte tiltak. Og dermed trekker man også nye besøkende. Ikke bare jeg som kommer til å ta meg flere turer til Sjøfartsmuseet i årene framover! Flere av de som var der den kvelden, ga uttrykk for det samme.

logo

 

Oppholdet på Skansen i Trondheim ble atskillig lengre enn planlagt pga. begravelse i familien som gjorde at skipper`n måtte en tur sørafor. Men Trondheim Havn var rause og krevde ikke inn havneavgift for 21 dager. Takk for det!  Håper flere havner kan være med på å bidra til å lette kostnadene ved innsamlingsprosjektet på denne måten. Trondheim Havn har vist vei!

 

 th_logo3